FAQ

Kde a jakým způsobem můžu požádat o průkaz ISIC / ISIC Scholar / ITIC?

Průkaz lze získat dvěma způsoby:
1. Přímo na škole (školní průkaz):
O školní průkaz je možné požádat pouze v případě, že je tvoje škola zapojena do projektu „ISIC školám“ a vydává vlastní průkazy. Zda máš možnost požádat o vystavení průkazu na škole, se dočteš zde. Platnost průkazu ze školy je možno prodloužit a samotný průkaz má více funkcí.

2. Online žádost o jednorázový průkaz:
O průkaz můžeš požádat přes objednávkový formulář. Průkaz zakoupený mimo školu je jednorázový a nelze jej po uplynutí doby platnosti prodloužit.

Kde a jakým způsobem můžu prodloužit platnost průkazu ISIC / ISIC Scholar / ITIC / AliveID?

Průkaz ISIC/ITIC lze prodloužit pouze v případě, že byl vydaný ve škole. Pravidla a způsob prodloužení průkazů si jednotlivé školy do velké míry určují samy, proto je potřeba se informovat přímo ve škole, která průkaz vydala. 

Průkaz ISIC Scholar se neprodlužuje. Platí až 5 let a pokud jeho platnost skončí ještě během studia na základní škole, je potřeba požádat o nový.  

Průkaz AliveID lze prodloužit podle informací uvedených na stránce o průkazu AliveID.

Průkaz pořízený mimo školu je jednorázový bez možnosti prodloužení. V případě, že máš o průkaz zájem a tvoje škola s námi nespolupracuje, můžeš si pořídit průkaz jednorázový v digitální podobě online. 

Školy momentálně přistupují k zavedení digitální revalidace, kdy lze platnost průkazu prodlužovat bez revalidační známky, přičemž nová platnost je vidět na průkazu v aplikaci Alive App.  

Digitální revalidace v tuto chvíli funguje na všech středních školách, které průkazy vydávají. Školám je přitom umožněno nadále objednat revalidační známky, pokud o to samy projeví zájem.   

Vysoké školy digitální revalidaci postupně implementují také, proto pravidelně aktualizujeme přehled vysokých škol, kde již prodlužovat bez revalidační známky lze.

Jaký je rozdíl mezi průkazy ISIC a ISIC Scholar?

Průkaz ISIC je určen pro studenty denní formy studia SŠ, VOŠ nebo VŠ na území ČR. 

Průkaz ISIC Scholar je určen pro žáky ZŠ. Žáci mohou získat školní průkaz, který vydávají přímo samy ZŠ. Školní průkaz ISIC Scholar má dobu platnosti 5 let, nejdéle však do konce prosince roku, kdy dochází k ukončení školní docházky. Žáci škol, které nevydávají ISIC Scholar, si mohou zažádat o jednorázový průkaz ISIC Scholar. Maximální platnost jednorázového průkazu je 16 měsíců – vždy od září jednoho roku do prosince roku následujícího. 

Jaký je rozdíl mezi školním průkazem ISIC/ITIC a průkazem jednorázovým?

Školní průkaz je možno po uplynutí první doby platnosti jednoduše prodloužit a používat jej po celou dobu studia/zaměstnání na škole. Prodloužení probíhá zakoupením revalidační známky na aktuální školní/akademický rok na kontaktním místě nebo v kartovém centru školy. Kromě toho je možné školní průkaz používat na vstupy do školy nebo ve školní jídelně. V případě ztráty nebo zničení průkazu lze vystavit duplikát.

Jednorázový průkaz nelze prodloužit a po uplynutí doby platnosti je možné průkaz skartovat. Pokud dojde ke ztrátě nebo zničení průkazu, nelze požádat o vystavení duplikátu.

Co vše potřebuji k vyřízení školního průkazu?

Veškeré informace získáš u kontaktní osoby pro výdej průkazů na škole nebo v kartovém centru.

Co potřebuji pro vyřízení průkazu v případě, že jej nepořizuji přes školu, ale online

Pro pořízení ISIC: barevnou průkazovou fotografii občanský průkaz/pas a vyplněnou žádost o průkaz s razítkem školy (ne starší než dva měsíce). 

Pro pořízení ISIC Scholar: barevnou průkazovou fotografii občanský průkaz/pas zákonného zástupce, doklad totožnosti žáka (rodný list, pas, kartičku pojištěnce…) 

Pro pořízení ITIC: barevnou průkazovou fotografii občanský průkaz/pas, vyplněnou žádost o průkaz s razítkem školy (ne starší než dva měsíce). 

Mohu si pořídit průkaz s novou platností, přestože mám stále platný průkaz původní?

Ano, platnost původního průkazu není překážkou pro vystavení nového.

Mám objednaný průkaz, nepřišlo mi však číslo průkazu.

Zkontroluj složku Spam a Hromadné ve své emailové schránce. Pokud ani tam email nebude, zavolej nám na infolinku 226 222 333 nebo napiš na info@isic.cz.

Je můj digitální průkaz platný i poté, co jsem ukončil/a studium?

V okamžiku, kdy student ukončí studium (absolvuje, přeruší studium, neúspěšně ukončí nebo pokračuje navazujícím studijním programem, kam ještě není zapsán), ztrácí status studenta.

Od té chvíle už nemá nárok na výhody vázané na status studenta – slevy u dopravních podniků, MHD nebo studentský tarif Vodafone.

Licence průkazu však zůstává platná a průkaz je možné využít k čerpání ostatních benefitů (KFC, Tesco, Alza atd.) až do skončení jeho platnosti.

Za jak dlouho bude průkaz vystaven?

Pokud objednáváš s průkazem v digitální podobě i průkaz plastový a stihneš objednávku provést do 11 hod, průkaz odešleme hned následující pracovní den poštou (neplatí pro objednávky učiněné o víkendech a svátcích). Jakmile bude průkaz připraven k expedici, obdržíš e-mail s licenčním číslem průkazu a odkazem na sledování zásilky u České pošty. Odkaz ke stažení aplikace a výzva k aktivaci profilu ti dorazí o něco dřív.

Existuje při online objednávce i jiný způsob doručení průkazu, než je odeslání průkazu doporučeným dopisem?

Průkazy objednané online odesíláme pouze doporučeným dopisem, jiný způsob možný není.

Plastový průkaz byl adresován na dítě. Kdo může zásilku vyzvednout?

Doporučenou zásilku může vyzvednout i zákonný zástupce dle Podmínek pro vydání poštovní zásilky ČP (poštovní zásilku Česká pošta vydá fyzické osobě, která prokáže, že je zákonný zástupce adresáta (mladšího 15 let) nebo zmocněnec zákonného zástupce adresáta a zároveň se prokáže osobním dokladem).

Jsem studentem kombinované/dálkové formy studia. Mám nárok na průkaz ISIC?

O průkaz ISIC mohou požádat pouze studenti v prezenční formě studia. Jako student kombinované formy studia můžeš požádat o průkaz ALIVE Student v případě, že tvoje škola tyto průkazy vystavuje. Pokud ne, můžeš požádat o průkaz IYTC, který je určen pro mládež do 26 let.

Jsem studentem jazykové školy. Mám nárok na průkaz ISIC?

Ano, ale pouze v případě, že se jedná o denní formu pomaturitního studia cizího jazyka, a to na škole, která je evidovaná v rejstříku škol MŠMT.

Jsem studentem zahraniční školy. Kde můžu o průkaz požádat?

Od školního roku 2018/2019 průkazy ISIC pro studenty zahraničích škol nevystavujeme. Doporučujeme ti zažádat o průkaz v zemi, ve které studuješ. Více informací se dočteš na stránkách isic.org.

Jsem studentem denní formy studia ve služebním poměru vojáka/policisty z povolání. Mám nárok na průkaz ISIC?

Studenti ve služebním poměru vojáka/policisty z povolání nesplňují status studenta dle Zákona o státní sociální podpoře §12 a) 117/1995 Sb., a proto nemají nárok na slevy a výhody vyplývající ze statusu studenta a o průkaz ISIC požádat nemohou.

Můžeš však požádat o průkaz IYTC, který je určen pro mládež do 26 let.

Lze k digitálnímu průkazu objednat plastový průkaz?

Plastový průkaz můžeš kdykoliv přiobjednat k jednorázovému průkazu objednanému online přes www.isic.cz. Nevydáváme je však studentům zahraničních škol. Rovněž nemůžeme vystavit plastové průkazy ke školním průkazům, jelikož jejich vydavatelem (a tedy správcem potřebných osobních údajů) je škola. 

Na průkazu mám rozmazanou fotografii/chybné datum narození/chybu ve jméně. Jak můžu průkaz reklamovat?

Napiš nám na e-mail online@isic.cz, zašli naskenovaný průkaz z obou stran k posouzení a popiš nám, čeho přesně se chyba týká. Tvoje žádost o reklamaci bude posouzena na základě pravidel čl. 10 Obchodních podmínek (Reklamační řád). Reklamaci se pokusíme vyřešit co nejdříve, a to do 5 pracovních dní, nejdéle však do 30 dní.

Průkaz byl odcizen/ztracen/zničen. Je možné vystavit duplikát?

V případě odcizení nebo ztráty školního průkazu, je potřeba o této události informovat školu, která bude celou situaci řešit a může vystavit duplikát průkazu.

Pokud se jedná o průkaz plastový jednorázový, doporučujeme nahlásit odcizení/ztrátu průkazu na online@isic.cz. Na základě tvoji žádosti můžeme plastový průkaz zrušit, aby nebyly tvoje osobní údaje zneužity. Duplikát jednorázového průkazu nelze vystavit.

Našel jsem průkaz, co s ním mám dělat?

Nalezený průkaz můžeš zaslat na adresu: GTS Alive s.r.o., Na Maninách 1092/20, 170 00 Praha 7 – Holešovice. Průkaz nám odešli doporučeně i s krátkou informací o tom, kde a kdy jsi průkaz objevil/a.

Jak dostanu digitální průkaz do svého telefonu?

Digitální průkaz lze v České republice zobrazit pomocí aplikace Alive App. Ta je ke stažení zdarma na App store nebo Google Play. Po stažení je potřeba se do aplikace zaregistrovat a průkaz se zobrazí.

Pro zobrazení digitálního průkazu lze využít „rychlou akci“ – dlouze podržet prst na ikoně aplikace a zvolit zobrazení průkazu. Kromě zobrazení průkazu lze v aplikaci vyhledat aktuální slevy, účastnit se soutěží nebo využívat limitované nabídky dostupné pouze v aplikaci Alive App.

Jak lze prodloužit platnost digitálního průkazu?

Platnost školního průkazu v digitální podobě můžeš prodloužit ve škole, která ti průkaz vydala. Novou platnost uvidíš na digitálním průkazu v aplikaci Alive App hned poté, co bude provedena změna platnosti v databázi. Školy postupně přistupují k zavedení digitální revalidace, mají ale možnost vydávat také revalidační známky pro plastovou verzi průkazu, pokud o to projeví zájem. Každá škola si proces a podmínky prodlužování nastavuje sama na základě svých potřeb a možností, proto se informuj přímo tam, kde ti průkaz vydali.

Digitální revalidace v tuto chvíli funguje na všech středních školách, které průkazy vydávají.Vysoké školy digitální revalidaci postupně implementují také, proto pravidelně aktualizujeme přehled vysokých škol, kde již prodlužovat bez revalidační známky lze.

Proč musím digitální revalidaci řešit ve škole osobně a nejde to na dálku?

Digitalizace procesů a systémů je všeobecně potřebná a vítaná změna. Je to však náročný proces a každá škola se s ním vypořádává s ohledem na své organizační, technické i finanční možnosti různým způsobem a různým tempem. Víme, že možnost vyřídit si revalidaci průkazu kompletně na dálku by studentům velmi pomohla, proto se pro tento postup snažíme vytvářet podmínky a být školám nápomocni. Některé školy již vyřízení revalidace online umožňují, tak se informuj přímo ve škole.

Zobrazí se digitální průkaz, i když není telefon s Alive App připojen k internetu?

Průkaz v aplikaci lze zobrazit i ve chvíli, kdy zrovna není zařízení připojeno k WiFi nebo na datech. Průkaz i další produkty (např. pojištění) se ukládají do mezipaměti (cache) telefonu, a to na dobu 120 dní. Pokud není přístup k internetu nebo k mobilním datům, je možné poslední verzi průkazu zobrazit v offline modu. Po uplynutí 120 dní v offline režimu se uživateli zobrazí upozornění, že pro zobrazení průkazu je potřeba připojení k internetu. 

Na jak starý smartphone lze Alive App stáhnout?

Momentální požadavky na operační systémy jsou následující:

  • Android 9 nebo novější
  • iOS 15.0 nebo novější.

Co dělat, když se vybije / rozbije mobil?

Tady nejlépe pomůže prevence – myslet na to, že je potřeba vyrazit ven s dostatečně nabitým telefonem a snažit se předcházet jeho poškození. Stejně, jako jsme si dříve hlídali, abychom vyrazili ven s plastovým průkazem v peněžence a snažili se jej neztratit.

Co dělat v případě, že nemám chytrý telefon nebo podporovaný operační systém a chci mít ISIC?

Škola může po vypršení data vytištěného na plastové kartě studentům vystavit novou kartu. Pro více informací o cenových a dalších podmínkách vystavení je potřeba se obrátit na školu, která průkaz vydává. 

V případě, že máš jednorázový průkaz objednaný z www.isic.cz, můžeš si přiobjednat plastovou kartu, a to i dodatečně. 

Jak přesně funguje kontrola nároku na slevu s digitálním průkazem?

Využití průkazů ISIC se řídí Podmínkami poskytování benefitů, které musí splňovat mezinárodní standardy stanovené ISIC Association. K akceptaci ISIC nebo jeho využití k nárokování benefitu je možné využít vždy jen platný průkaz, a to buď v digitální formě nebo ve formě plastové karty. 

Při vizuální kontrole se ověřuje platnost uvedená na průkazu. U digitálního průkazu ISIC je uvedena na první straně (v případě digitální revalidace se přepíše na nové období). Plastový průkaz ISIC lze předkládat kvizuální kontrole mimo univerzitu (tj. u benefitních partnerů) jen do konce uvedené platnosti. Vzhledem k tomu, že v případě digitální revalidace se platnost plastové karty již vizuálně neupravuje, je potřeba použít digitální formu průkazu. 

V rámci elektronické kontroly se kontrolují údaje ISIC oproti NCDB (Národní databáze průkazů) nebo CCDB (Mezinárodní databáze průkazů). Rozsah kontrolovaných parametrů se odvíjí od podmínek nároku na slevu (typ průkazu, platnost, věk, počet využití apod.). 

Záleží na partnerovi, jakým způsobem elektronickou verifikaci integroval. Může ověřovat: 

  • zadáním čísla průkazu (včetně kombinace se jménem a příjmením) 
  • QR kódem na první straně digitálního průkazu ISIC / případně student naskenuje s pomocí Alive App QR kód, který je umístěn u obchodníka a ověří se tak jeho nárok 
  • nebo čipovou technologií v plastovém průkazu ISIC (starší možnost, kterou nahrazuje ověření QR kódem) 

Jak probíhá kontrola průkazu ve vlaku, autobuse nebo MHD? 

V případě státem nařízených slev v dopravě probíhá kontrola průkazu jen vizuálně. Dle Metodického pokynu MD ČR stačí předložit platný ISIC – v digitální podobě v aplikaci Alive App, případně jeho plastovou verzi. To platí napříč celou ČR, u všech dopravců. 

Ve veřejné dopravě (MHD) není v ČR jednotný systém. Kontrola ISIC může proběhnout vizuálně i elektronicky. Ve větších městech (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc) je standardem připojit si ISIC k dopravnímu nosiči (karta, aplikace, platební karta). Držiteli ISIC pak stačí do systému zapsat číslo průkazu se jménem a příjmením a údaje nutné k nároku na slevu se ověří na pozadí.  Více informací o slevách v dopravě v Praze či jiných městech najdeš na našem webu. 

Některé IDS (integrované dopravní systémy, např. PID, IDOL, ODIS…) integrovaly do svých aplikací ověření ISIC přes tzv. deeplink – např. v aplikaci PID lítačka si může student přidat číslo svého průkazu ISIC. Při kontrole revizorem pak stačí kliknout v této aplikaci na ikonu ISIC a průkaz se zobrazí (nemusíš tak zvlášť otevírat aplikaci Alive App, ale je potřeba ji mít v telefonu nainstalovanou). 

Jaké osobní údaje jsou zpracovávány při předložení digitálního průkazu v dopravě nebo u obchodníka?

Tvé osobní údaje související s digitálním průkazem jsou v Alive App v bezpečí. Při elektronickém ověřování nároku na slevu nedochází k zasílání osobních údajů poskytovateli slevy (dopravci, obchodníkovi nebo jiné instituci). Nárok na slevu se pouze ověří proti naší databázi držitelů průkazů (NCDB – národní databáze průkazů, případně CCDB – Mezinárodní databáze průkazů) a k poskytovateli slev se dostane pouze informace, zda držitel má nebo nemá nárok. 

Rozsah kontrolovaných osobních údajů se odvíjí od podmínek nároku na slevu (kontroluje se například typ průkazu a samozřejmě jeho platnost, věk apod.). O způsobu využití svých osobních údajů se dočteš podrobněji v Zásadách ochrany osobních údajů. 

Lze uplatnit digitální průkaz v Alive App také v zahraničí?

Digitální průkaz je uznáván u benefitních partnerů ve všechtéměř 100 zemích, kde působí ISIC Association. Každý vydavatel (vČeské republice je to GTS Alive) musí zajistit, aby jeho smluvní benefitní partneři digitální průkaz akceptovali, což ISIC Association pravidelně kontroluje. Všechny slevy zdatabáze slev by měly být držiteli platného digitálního průkazu bez problému poskytnuty. 

Pokud se stane, že sleva poskytnuta nebyla, je potřeba kontaktovat nás nebo lokálního vydavatele ISIC, aby bylo možné situaci řešit.  

Proč je potřeba stahovat Alive App, když existuje ISIC app?

ISIC app je aplikace, kterou dodává a spravuje mezinárodní organizace ISIC Association. Primárně není určena pro trh v ČR, ale pro zahraničí. Neobsahuje tedy služby, na které jsou studenti v ČR zvyklí a v aplikaci je očekávají (např. pojištění, napárování více průkazů, využití v dopravě a mnoho dalších). Při ověření u benefitních partnerů může navíc při použití ISIC App dojít k potížím, protože nesplňuje určitá kritéria, která benefitní partneři v ČR vyžadují (viz popis níže u Alive App).  Aby nedocházelo k zaměňování s Alive App, od 1. 9. 2024 ji již není možné ISIC App v České republice stáhnout. 

Alive App je aplikace vyvinutá společností GTS Alive pro Českou republiku, přičemž ISIC Association tuto aplikaci oficiálně doporučuje pro zobrazení průkazů v ČR. Alive App však funguje i v zahraničí (v operačních systémech Android ve všech 177 zemích z nabídky, v systémech iOS není dostupná pro Afganistán, Maroko, Taiwan, Mexiko a Brazílii). Uživatel si vytvoří Alive profil, ke kterému si má možnost napárovat i více průkazů: pokud např. studuje paralelně na více VŠ (pro každou VŠ konkrétní průkaz) nebo je v rámci jedné VŠ držitelem ISIC a zároveň např. ITIC. Zároveň si může přidat ISIC pojištění. 

Je možné přidat digitální průkaz také do Apple Wallet nebo Google Wallet?

Apple ani Google bohužel v současné chvíli nenabízí žádné technické řešení, které by nám umožnilo průkaz se všemi ochrannými prvky přenést do jejich prostředí. 

Lze objednat plastový průkaz k digitálnímu průkazu ISIC?

Plastový průkaz lze kdykoliv přiobjednat k jednorázovému průkazu objednanému online přes www.isic.cz. Nevydáváme je však studentům zahraničních škol. Rovněž ke školním průkazům plastové průkazy vystavit nemůžeme, jelikož jejich vydavatelem je škola. 

Lze používat digitální průkaz ve škole?

Digitální průkaz nelze zpravidla používat v rámci školy (není kompatibilní se školním čipovým systémem), takže v prostorách školy využi průkaz plastový. 

Je můj digitální průkaz platný i poté, co jsem ukončil/a studium?

V okamžiku, kdy student ukončí studium (absolvuje, přeruší studium, neúspěšně ukončí nebo pokračuje navazujícím studijním programem, kam ještě není zapsán), ztrácí status studenta 

Od té chvíle už nemá nárok na výhody vázané na status studenta – slevy u dopravních podniků, MHD nebo studentský tarif Vodafone.  

Licence průkazu však zůstává platná a průkaz je možné využít k čerpání ostatních benefitů (KFC, Tesco, Alza atd.) až do skončení jeho platnosti. 

Jak se můžu stát poskytovatelem slevy?

Jednoduše. Kontaktujte nás a my s vámi prodiskutujeme váš záměr a připravíme s vámi model slevy. Pokud se domluvíme a uzavřeme s vámi smlouvu o spolupráci, která upravuje práva i povinnosti obou stran.

Důležitou podmínkou pro zahájení spolupráce je implementace verifikačního nástroje ISIC CHECK, který slouží k ověřování platnosti průkazů a umožňuje uchovávat data o proběhlých transakcích. ISIC CHECK využívají jak kamenné prodejny, tak e-shopy.

Co mi benefitní spolupráce přinese?

Budete součástí benefitního programu navázaného na průkazy ISIC, ITIC, IYTC nebo ALIVE, které využívá 600 000+ zákazníků, z čehož většina jsou studenti. Z naší strany získáte výhodně dlouhodobou marketingovou podporu cílenou přímo na držitele průkazů. Rovněž vám poskytneme verifikační nástroj ISIC CHECK, díky kterému budete mít přehled o potřebách a chování zákazníka.

Mohu prostřednictvím ISIC oslovovat studenty, aniž bych poskytoval slevu?

Ano, je možné s námi navázat pouze mediální spolupráci. Studentům budeme rádi prezentovat jakékoli téma, které se jich týká a může je zajímat. Můžeme vám tak pomoci se zvyšováním prodejů, náborem studentů, brand awareness či launchem/relaunchem vašich produktů či služeb.

Při uplatnění slevy online mi systém hlásí neplatný ISIC. Jak mám postupovat?

Vyplněné číslo průkazu musí být ve formátu S420123456789A (bez mezer, včetně písmene na začátku a na konci).

Při uplatnění slevy zkontroluj fakturační adresu – sleva je poskytována pouze držiteli průkazu.

Při přetrvávajících obtížích nám na info@isic.cz zašli screenshot obrazovky, kde ti systém hlásí problém. Přilož nejlépe i foto průkazu z obou stran.

Proč mi v obchodě nechtějí uznat slevu, i když ji oficiálně poskytují?

Jedná se pravděpodobně o neproškolený personál. Doporučujeme zkontrolovat podmínky slevy přímo v naší databázi slev a na ni se odvolat. Pokud nepomůže domluva na místě, napiš nám na info@isic.cz, s informacemi o tom, ve které provozovně a kdy k neuznání slevy došlo.

Za zpětnou vazbu ti budeme velmi vděční, je pro nás v tomto případě opravdu důležitá a pomáhá nám lépe dohlížet na dodržování pravidel poskytování slev.

Jak přesně funguje kontrola nároku na slevu s digitálním průkazem?

Využití průkazů ISIC se řídí Podmínkami poskytování benefitů, které musí splňovat mezinárodní standardy stanovené ISIC Association. K akceptaci ISIC nebo jeho využití k nárokování benefitu je možné využít vždy jen platný průkaz, a to buď v digitální formě nebo ve formě plastové karty. 

Při vizuální kontrole se ověřuje platnost uvedená na průkazu. U digitálního průkazu ISIC je uvedena na první straně (v případě digitální revalidace se přepíše na nové období). Plastový průkaz ISIC lze předkládat kvizuální kontrole mimo univerzitu (tj. u benefitních partnerů) jen do konce uvedené platnosti. Vzhledem k tomu, že v případě digitální revalidace se platnost plastové karty již vizuálně neupravuje, je potřeba použít digitální formu průkazu. 

V rámci elektronické kontroly se kontrolují údaje ISIC oproti NCDB (Národní databáze průkazů) nebo CCDB (Mezinárodní databáze průkazů). Rozsah kontrolovaných parametrů se odvíjí od podmínek nároku na slevu (typ průkazu, platnost, věk, počet využití apod.). 

Záleží na partnerovi, jakým způsobem elektronickou verifikaci integroval. Může ověřovat: 

  • zadáním čísla průkazu (včetně kombinace se jménem a příjmením) 
  • QR kódem na první straně digitálního průkazu ISIC / případně student naskenuje s pomocí Alive App QR kód, který je umístěn u obchodníka a ověří se tak jeho nárok 
  • nebo čipovou technologií v plastovém průkazu ISIC (starší možnost, kterou nahrazuje ověření QR kódem) 

Jak probíhá kontrola průkazu ve vlaku, autobuse nebo MHD?  

V případě státem nařízených slev v dopravě probíhá kontrola průkazu jen vizuálně. Dle Metodického pokynu MD ČR stačí předložit platný ISIC – v digitální podobě v aplikaci Alive App, případně jeho plastovou verzi. To platí napříč celou ČR, u všech dopravců. 

Ve veřejné dopravě (MHD) není v ČR jednotný systém. Kontrola ISIC může proběhnout vizuálně i elektronicky. Ve větších městech (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc) je standardem připojit si ISIC k dopravnímu nosiči (karta, aplikace, platební karta). Držiteli ISIC pak stačí do systému zapsat číslo průkazu se jménem a příjmením a údaje nutné k nároku na slevu se ověří na pozadí.  Více informací o slevách v dopravě v Praze či jiných městech najdeš na našem webu. 

Některé IDS (integrované dopravní systémy, např. PID, IDOL, ODIS…) integrovaly do svých aplikací ověření ISIC přes tzv. deeplink – např. v aplikaci PID lítačka si může student přidat číslo svého průkazu ISIC.Při kontrole revizorem pak stačí kliknout v této aplikaci na ikonu ISIC a průkaz se zobrazí (nemusíš tak zvlášť otevírat aplikaci Alive App, ale je potřeba ji mít v telefonu nainstalovanou). 

Lze uplatnit digitální průkaz také v zahraničí? 

Digitální průkaz je uznáván u benefitních partnerů ve všechtéměř 100 zemích, kde působí ISIC Association. Každý vydavatel (vČeské republice je to GTS Alive) musí zajistit, aby jeho smluvní benefitní partneři digitální průkaz akceptovali, což ISIC Association pravidelně kontroluje. Všechny slevy zdatabáze slev by měly být držiteli platného digitálního průkazu bez problému poskytnuty. 

Pokud se stane, že sleva poskytnuta nebyla, je potřeba kontaktovat nás nebo lokálního vydavatele ISIC, aby bylo možné situaci řešit.

Proč nemohu v období září–prosinec uplatnit v dopravě nebo u spol. Vodafone průkaz ISIC s platností do prosince aktuálního roku?

Pro čerpání většiny benefitů (KFC, Tesco, Alza atd.) stačí jednoduše předložit platný průkaz. Avšak podmínkou některých společností (například dopravní podniky nebo Vodafone) k získání slevy je především status studenta na aktuální akademický/školní rok. Průkazy vydané v předchozím roce sice platí ještě část roku následujícího, neprokazují však již na toto období status studenta. Aby mohla být sleva opět poskytnuta, je potřeba prokázat se nově vydaným průkazem ISIC s platností po celý aktuální akademický/školní rok.  

Průkaz vydaný ve škole je možné nechat revalidovat (více informací poskytne škola, která průkaz vydala). Průkaz zakoupený na www.isic.cz (jednorázový průkaz) prodloužit nelze, ale je možné objednat online nový.  

Nový průkaz/novou platnost je možné vyřídit i v situaci, kdy stále platí průkaz předchozí. 

Veškeré informace pro školy jsme soustředili na webové stránky www.isicskolam.cz, kde je také přehled častých dotazů.

Otázky ke koronaviru a pojištění

Aktuální informace pro klienty pojišťovny UNIQA (a tedy i klienty pojištění sjednaného přes ISIC) najdeš ZDE.

Více informací se dočteš na uniqa.cz/cestovni-pojisteni nebo pošli dotazy na e-mail cestovni@uniqa.cz. V případě zdravotního pojištění pro cizince kontaktuj pojišťovnu e-mailem na zdravotni@uniqa.cz

1) Je možné uhradit zdravotní péči při nákaze novým koronavirem v zemi, ve které se právě nacházím?

Pro smlouvy sjednané do 31. 12. 2020 platí:

Pokud pojištěný při vycestování neporušil doporučení Ministerstva zdravotnictví ČR, tak pojištění pokrývá i náklady na léčbu tohoto onemocnění.

Pro smlouvy sjednané od 1. 1. 2021:

Platí, že v rámci nových pojistných podmínek UCZ/Ces/20 bude poskytnuto krytí na COVID-19 i v tzv. červených zemích. Nově tedy pojištění nevylučuje krytí nemoci COVID-19, a to ani z důvodu zařazení do červené kategorie na vládním semaforu uvedeném na www.mzv.cz.

2) Proplatí mi pojišťovna náhradní ubytování nebo propadlé letenky v případě vyhlášení karantény v zemi, ve které se nacházím?

V případě pozitivního testu a nutné karantény hradí UNIQA i ubytování (2.500 Kč/den, max. 30.000 Kč. Propadlé letenky, ušlý zisk atp. nejsou předmětem pojištění.

3) Pokud se nacházím v zemi, kde je nařízena karanténa, uhradí mi pojišťovna předčasný návrat do ČR?

V případě, že klientovi není repatriace zařízena jinak (např. repatriačním vládním letem), přebírá UNIQA náklady na náhradní dopravu do ČR po konci karantény (pokud nebyla lokalita v karanténě již před vycestováním nebo v ní klient nezůstal dobrovolně).

4) Mám připojištění storno poplatku. Vztahuje se storno na mé pojištění v situaci, kdy je země, do které cestuji, v karanténě?

Pojištění storna nelze uplatnit v situaci, kdy Ministerstvo zahraničních věcí ČR (MZV) vydá doporučení necestovat do zvolené lokality. Pojištění storna nelze uplatnit ani v situaci, kdy dojde k uzavření destinace, nebo je zakázáno do této destinace vycestovat, případně je-li paušální zákaz cestování do ciziny. Pojištění storna se bohužel nevztahuje ani na situace, kdy je klient umístěn do domácí karantény.

5) Mám připojištění storno poplatku – vztahuje se storno na mé pojištění, v situaci, kdy nařízení vlády vydalo zákaz vycestování?

Pojištění storna nelze uplatnit v situaci, kdy MZV vydá doporučení necestovat do zvolené lokality. Pojištění storna nelze uplatnit ani v situaci, kdy dojde k uzavření destinace, nebo je zakázáno do této destinace vycestovat, případně je-li paušální zákaz cestování do ciziny. Pojištění storna se bohužel nevztahuje ani na situace, kdy je klient umístěn do domácí karantény.

6) Prodlouží se mi pojištění, pokud mám sjednáno ISIC roční pojištění s průkazem (tarif IA/IB IC/ID), kdy se po 45 dnech mám vracet, ale byl mi zrušen let nebo se z jiného důvodu nemohu vrátit do ČR?

V případě, že klient vycestuje do zahraničí a uvízne v karanténě z důvodu epidemie koronaviru a lokalita nebyla v karanténě již před vycestováním, platí následující: UNIQA prodlouží zdarma pojištění všem klientům, kteří se z důvodu karantény nebudou schopni vrátit do ČR v původně plánovaném termínu.

7) Vztahují se na mou smlouvu náhrady na ušlou mzdu?

Ušlá mzda není předmětem pojištění.

9) Mám nárok na případné otestování na koronavirus v rámci mé pojistné smlouvy u tarifu BASIC/KOMPLEX?

Ano, pokud byl test doporučen lékařem a splňuje podmínky pro proplacení z veřejného zdravotního pojištění.

Kde najdu pomoc v případě pojistné události?

V případě zdravotních potíží v zahraničí neváhej kontaktovat asistenční službu. Vždy je nutné nahlásit číslo pojistné smlouvy. Asistenční služba: +420 296 333 696 Číslo pojistné smlouvy je uvedeno na kartičce a ve smlouvě.

Jak sjednám pojištění?

Pojištění můžeš sjednat pouze online, rychle a jednoduše z pohodlí domova.

Pokud jsem v zahraničí, mohu si sjednat cestovní pojištění?

Ano, pokud již jsi v zahraničí, můžeš si sjednat pojištění online, kde musíš zaškrtnout políčko „jsem v zahraničí“. Jediný rozdíl při sjednání pojištění ze zahraničí je fakt, že ti pojistná smlouva začne platit až 7. den po sjednání.

Mohu si sjednat pojištění na www.isic.cz aniž bych vlastnil/a platný průkaz ISIC?

Ano, můžeš. Ve spolupráci s pojišťovnou UNIQA jsme připravili jak produkty, které jsou navázané na platný průkaz ISIC, ITIC, IYTC nebo ALIVE, ale také produkty, pro jejichž sjednání průkaz nepotřebuješ. V nabídce pojištění si můžeš pojištění bez průkazu jednoduše vyfiltrovat

Při objednávce mi nejde zadat datum pojištění. Co mám dělat?

U tarifů ISIC roční pojištění je datum platnosti automaticky nastaveno od následujícího dne po dni sjednání pojištění (pokud je pojištěná osoba již v zahraničí, platí až od 7. dne po datu sjednání pojištění). Datum počátku platnosti nelze v tomto případě nastavit.

Objednal/s jsem si pojištění. Mohu dodatečně navýšit limit plnění nebo změnit tarif?

Bohužel, k platné smlouvě již nelze přidat připojištění, měnit platnost smlouvy, nebo měnit celý tarif pojištění. Pokud chceš využít jednu z těchto variant, neváhej nás kontaktovat na naší infolince 226 222 333 nebo na mail info@isic.cz.

Kdy dostanu smlouvu k pojištění při objednávce online a kartičku pojištěnce?

Po zaplacení se vygeneruje stránka, kde má zákazník možnost si smlouvu stáhnout, a to by měl udělat. Následně pojistnou smlouvu obdržíš e-mailem. Součástí smlouvy je kontakt na asistenční službu, která ti v případě pojistné události sdělí postup a poskytne pomoc a kartičku pojištěnce, kterou je nutné mít vždy na cestách u sebe. Na poslední straně je potvrzení v anglickém jazyce. Smlouvu není potřeba podepisovat a zasílat k nám.

Nedostal/s jsem smlouvu. Co mám dělat?

Kontaktuj nás prosím na info@isic.cz.

Jaké heslo mám použít, pokud chci otevřít přílohu e-mailu, kde je odeslána pojistná smlouva?

Heslo je tvoje rodné číslo bez symbolu lomítka. Pokud se ti nedaří otevřít zaheslovaný soubor, neváhej nás kontaktovat. Při e-mailové komunikaci prosím uveď své jméno, příjmení a pro kontrolu rok narození nebo číslo průkazu.

Pokud vás kontaktuji e-mailem, co všechno mám uvést pro dohledání pojistné smlouvy?

Při e-mailové komunikaci prosím uveď své jméno, příjmení a pro kontrolu rok narození nebo číslo průkazu. Kontaktovat nás můžeš na info@isic.cz.

Jaké sporty jsou zahrnuty v tarifu Nebezpečné a zimní sporty?

Odpověď najdeš ve Všeobecných pojistných podmínkách na první straně (bod 5.2 a 5.3). K rychlejšímu vyhledání můžeš použít klávesovou zkratku Ctrl+F a zadání názvu sportu. Pokud sport, který provozuješ, není ve VPP zahrnut, neváhej nás kontaktovat, vše prověříme.

Co se rozumí délkou jedné cesty?

Pro pojištění není stanoven limit počtu zahraničních cest, jedna cesta však může trvat max. 45 dní u tarifu IA/IB nebo 180 dní u tarifu IC. Pro případ pojistné události je nutné jednotlivé výjezdy ideálně datově zdokumentovat (např. letenka, jízdenka, razítko v pasu nebo nákupem platební kartou pojištěné osoby při překročení hranic apod.).

Do kdy můžu zažádat o storno pojištění a budou mi účtovány poplatky?

Zánik pojištění je uveden ve Všeobecných pojistných podmínkách v čl. 9 Zánik pojištění. V případě předčasného ukončení smlouvy nás neváhej kontaktovat s žádostí na info@isic.cz.

Více informací se dočteš na uniqa.cz/cestovni-pojisteni nebo pošli dotazy na e-mail cestovni@uniqa.cz. V případě zdravotního pojištění pro cizince kontaktuj pojišťovnu e-mailem na zdravotni@uniqa.cz

Jak v aplikaci změním své osobní údaje?

Osobní údaje uživatel sám změnit nemůže. Je potřeba se obrátit na nás e-mailem na info@isic.cz. Uveďte nejlépe váš registrační email a správné údaje, které potřebujete opravit a my váš požadavek zpracujeme.

Nefunguje tlačítko pro aktivaci profilu.

Nainstalujte si prohlížeč Google Chrome a povolte jej jako výchozí pro spuštění této aplikace.

Nepřišel mi aktivační e-mail.

Zkontrolujte prosím složky: spam, hromadná, promo akce. Pokud ho zde nenajdete, budete moct po 24 hodinách provést novou aktivaci profilu.

Nejde mi přiřadit číslo průkazu v aplikaci.

Pošlete nám prosím foto Vašeho průkazu, verzi OS a registrovaný e-mail na podpora@aliveapp.cz.

Za jak dlouho mi schválíte nahranou fotku do aplikace?

Fotografie projdou schválením do druhého pracovního dne.

Nebyla mi schválena fotografie a nevím, z jakého důvodu?

Důvod zamítnutí může být různý. Fotografie musí splňovat následující:

– barevná, ostrá, světlá, vhodná na výrobu pasu/OP
– neutrální pozadí, neutrální výraz tváře
– fotografie nesmí být nafocena z jiného dokladu, ani z ISIC průkazu
– volný prostor okolo hlavy (bez ořezu vlasů, čela, bez pokrývky hlavy)
– otevřené oči (bez slunečních brýlí, nebo brýlí s tmavými skly)
– vlasy nesmějí zakrývat oči ani žádnou jinou charakteristickou část obličeje
– hlava nemůže být nakloněná na stranu

Mám v aplikaci starou fotku a chtěl/a bych ji změnit, jak mám postupovat?

Fotografii v aplikaci změnit nejde. Pokud máte průkaz vydaný školou, můžete si zakoupit ve škole duplikát, kde požádáte o výměnu fotografie. U jednorázových průkazů tyto změny provést nelze.

Zapomněl/a jsem heslo a když zadám nové heslo, e-mail pro reset hesla mi nepřijde.

Zkontrolujte složku spam, hromadná a promo akce, pokud zde e-mail nenajdete, napište nám na podpora@aliveapp.cz registrovaný e-mail, situaci prověříme.

Můžu aplikaci využívat pro vstup do budovy školy?

Aplikace ALIVE APP neslouží pro vstup do budovy školy, k nahrávání stravného, nebo peněz.

Co znamená hláška v aplikaci „došlo k neznámé chybě“?

Pokud se v aplikaci objeví hláška Při zadávání požadavku došlo k neznámé chybě. Zkuste to, prosím, znovu. Pokud problém přetrvává, prosím, kontaktujte nás na support@aliveapp.net a zašlete screenshot této chyby.”, doporučujeme nejprve zkusit aplikaci nainstalovat znovu.  

Pokud se objevuje i nadále, je potřeba nás kontaktovat buď na uvedený e-mail support@aliveapp.net nebo na info@isic.cz. Pro snadnější odbavení je dobré doplnit zprávu o screenshoty a údaje jako typ telefonu, verze operačního systému, verze aplikace. 

Mohu jako rodič držitele/ů průkazu nahrát do Alive App na svém telefonu průkazy více dětí?

Toto není možné. V aplikaci Alive App lze zaregistrovat pouze jednoho držitele průkazu. 

Je možné Alive App přepnout na Dark mode?

Aktuálně to možné není, nicméně Dark mode je na seznamu funkcí, které chceme do budoucna zavést. 

Sample Text